In de afgelopen jaren zijn er vele soorten media en daarbij
behorende kanalen bij gekomen. Niet alleen voor jou als persoon maar zeker zo
belangrijk, hoe je als bedrijf in
contact te komen met (potentiële) klanten. Dit biedt natuurlijk legio van
kansen maar dat is direct ook het grote probleem waar veel bedrijven tegenaan
lopen.
Doordat er zoveel verschillende media kanalen bij zijn
gekomen is het moeilijk een keuze te maken op welke kanalen jouw bedrijf zich
moet focussen. Maak je wel de goede keuze? Zit jouw (potentiële) klant daar
wel? Blijft dit kanaal voor een langere tijd actief gebruikt? Wegen de kosten
tegen de baten op?
Ondersteuning
Dit zijn zo enkele vragen waar je aan moet denken bij het opzetten van een (online) marketing campagne. Ja, het benaderen van jouw (potentiële) klanten via online kanalen behoort voor 100% tot de online marketing activiteiten van het bedrijf. Waar dit voorheen een extra was die sommige bedrijven wel deden, is dit heden ten dagen niet meer weg te denken uit de marketing strategie van ieder bedrijf.
Dit zijn zo enkele vragen waar je aan moet denken bij het opzetten van een (online) marketing campagne. Ja, het benaderen van jouw (potentiële) klanten via online kanalen behoort voor 100% tot de online marketing activiteiten van het bedrijf. Waar dit voorheen een extra was die sommige bedrijven wel deden, is dit heden ten dagen niet meer weg te denken uit de marketing strategie van ieder bedrijf.
Tevens zal je jezelf ook af moeten vragen of het slim is om
hiervoor iemand in dienst te nemen, of om deze activiteiten onder te brengen
bij een partij welke hierin gespecialiseerd is en ondersteuning kan bieden op
het hele on- en offline marketing spectrum.
Maar aan welke nieuwe media en kanalen moeten je dan denken?
Iedereen is inmiddels wel bekend met Social Media. Dit is de nieuwe vorm van
online direct contact houden met de consument.
Hiervoor wordt vaak gedacht aan
en gebruik gemaakt van kanalen zoals:
-
Facebook
-
What’s App
-
Instagram
-
Twitter
-
LinkedIn
-
YouTube
-
…..
Maar naast de alom bekende Social Media kanalen zijn er nog
vele andere soorten van (online) marketing waar je tegenwoordig gebruik van kan
maken om jouw bedrijf goed te presenteren. Onderstaand hebben wij een aantal
mogelijkheden voor je opgesomd:
-
Bloggen (t.b.v. goede vindbaarheid ‘SEO’ ,
adviseren en klantenbinding)
-
Vloggen (t.b.v. goede vindbaarheid middels ‘SEO’,
adviseren en klantenbinding)
-
Bedrijfsfilm (t.b.v. een korte en duidelijke
bedrijfspresentatie)
-
Ontbijtsessies ( Een keer per kwartaal je
relaties connecten )
Kunnen wij jouw bedrijf ondersteunen in de gehele marketingstrategie of misschien alleen de dagelijkse invulling van de gebruikte media
kanalen?
Bekijk hier onze website voor meer informatie of neem direct contact met ons op voor een vrijblijvende afspraak.
Bekijk hier onze website voor meer informatie of neem direct contact met ons op voor een vrijblijvende afspraak.
Geen opmerkingen:
Een reactie posten