Labels

woensdag 12 april 2017

Heb je de nieuwe LinkedIn Features al gezien?

Je bent ingelogd bij LinkedIn in de afgelopen weken, dan kun je iets anders hebt gemerkt. Eigenlijk is alles anders, omdat LinkedIn haar desktop website volledig heeft gereviseerd.

LinkedIn is 's werelds grootste professionele netwerk platform, met meer dan 467 miljoen leden wereldwijd. Echter, LinkedIn-leden brengen niet veel tijd door op de site. In feite, slechts 23% van de LinkedIn-gebruikers bezoeken de site maandelijks. Dat is niet een geweldige gebruiker score.

De website ‘redesign’ was bedoeld om “meer waarde te creëren” voor LinkedIn-leden - en, hopelijk, willen ze nu meer tijd doorbrengen op de site.
Bijvoorbeeld, de LinkedIn desktop homepage zag er als volgt uit:



Zo ziet de LinkedIn homepage inmiddels eruit:



Laten we eens duiken in enkele van de grootste veranderingen aan de site sinds de herinrichting en hoe marketeers en gebruikers zouden kunnen profiteren in de toekomst.

Een nieuwe homepage feed
Met behulp van een combinatie van menselijke redacteuren en nieuwe algoritmen, zal LinkedIn beginnen met meer inhoud en minder status updates. De homepage feed beginnen met suggesties organische termen, gesponsord adds, en reclame-inhoud waar gebruikers in geïnteresseerd zouden kunnen zijn. De feed zal ook helpen om gebruikers ‘trending verhalen’ te kunnen volgen. ... klinkt het bekend in je oren? LinkedIn probeert om het aantal gebruikers, meer deel te laten nemen op het platform, naar het model en in de stijl van Facebook.

Meer analytics
LinkedIn biedt nu meer analyses over hoe andere gebruikers omgaan met inhoud die ze met jou delen - niet alleen wie je profiel bekijkt maar ook inzicht in wie jouw publiek is. Nu kunnen gebruikers niet alleen zien wie de inhoud van je berichten ‘geliked’ heeft, maar tevens voor welke bedrijven ze actief zijn en welke rol men bij het bedrijf heeft.





Nieuw (en ontbrekende) zoekfuncties
LinkedIn verfijnd zijn zoekmogelijkheden zodat gebruikers alle LinkedIn zoekervaringen op basis van bepaalde trefwoorden kan zoeken. Nu kunnen gebruikers eenvoudig schakelen tussen de verschillende categorieën gerelateerd aan zoektermen van de site.
Waar voorheen, LinkedIn gebruikers een secties moesten kiezen ( “People”, “Jobs”, “Bedrijven”) om zoekopdrachten uit te voeren, nu kunnen gebruikers zoeken op een overzicht naar alle resultaten waar ze naar op zoek zijn.
Tevens heeft LinkedIn enkele van de ‘Advanced Search’ filters verwijderd die eerder beschikbaar waren via LinkedIn Premium. Deze zijn nu alleen beschikbaar voor het duurdere Sales Navigator van LinkedIn Premium. Deze filters zijn o.a. “jarenlange ervaring”, “functie” en “anciënniteit niveau.”

Chat-achtige berichten
Inmiddels heeft LinkedIn een berichtenmodule  waarmee gebruikers een InMail kunnen sturen, zoals een chat in plaats van een e-mail. Gebruikers hoeven niet naar een ander venster te gaan om een ​​privé bericht te sturen - in plaats daarvan zijn ze in staat om een ​​directe chat te sturen.
Een andere knipoog naar de Facebook Messenger lay-out is dat deze verandering gebruikers eenvoudig in staat stelt meer tijd door te brengen op de site. Plus, gebruikers hebben minder kans op de gevreesde standaard InMail berichten als ze weten dat het zal direct zal verschijnen als een gesprek in plaats van een e-mail.

Nieuwe blog interface
LinkedIn biedt nu ook een gelikte nieuwe publiciteit platform. Voorheen moest men navigeren naar LinkedIn Pulse om een ​​originele blog post te schrijven. Nu, zijn de gebruikers één klik verwijderd van een gladde, ‘easy-to-use’ blog platform.
Bloggen op LinkedIn kan meer aandacht krijgen voor jouw bedrijf als LinkedIn groeit in populariteit. In feite is de inhoud / content op LinkedIn toegenomen in de afgelopen jaren, dus marketeers zullen LinkedIn moeten overwegen als een platform voor het reproduceren of het creëren van originele content.


Geen opmerkingen:

Een reactie posten