Je bent ingelogd bij LinkedIn in de afgelopen weken, dan kun
je iets anders hebt gemerkt. Eigenlijk is alles anders, omdat LinkedIn haar
desktop website volledig heeft gereviseerd.
LinkedIn is 's werelds grootste professionele netwerk
platform, met meer dan 467 miljoen leden wereldwijd. Echter, LinkedIn-leden brengen
niet veel tijd door op de site. In feite, slechts 23% van de
LinkedIn-gebruikers bezoeken de site maandelijks. Dat is niet een geweldige gebruiker
score.
De website ‘redesign’ was bedoeld om “meer waarde te creëren” voor LinkedIn-leden
- en, hopelijk, willen ze nu meer tijd doorbrengen op de site.
Bijvoorbeeld, de LinkedIn desktop homepage zag er als volgt
uit:
Zo ziet de LinkedIn homepage inmiddels eruit:
Laten we eens duiken in enkele van de grootste veranderingen
aan de site sinds de herinrichting en hoe marketeers en gebruikers zouden
kunnen profiteren in de toekomst.
Een nieuwe homepage
feed
Met behulp van een combinatie van menselijke redacteuren en
nieuwe algoritmen, zal LinkedIn beginnen met meer inhoud en minder status
updates. De homepage feed beginnen met suggesties organische termen, gesponsord
adds, en reclame-inhoud waar gebruikers in geïnteresseerd zouden kunnen zijn. De
feed zal ook helpen om gebruikers ‘trending verhalen’ te kunnen volgen. ... klinkt
het bekend in je oren? LinkedIn probeert om het aantal gebruikers, meer deel te
laten nemen op het platform, naar het model en in de stijl van Facebook.
Meer analytics
LinkedIn biedt nu meer analyses over hoe andere gebruikers
omgaan met inhoud die ze met jou delen - niet alleen wie je profiel bekijkt maar
ook inzicht in wie jouw publiek is. Nu kunnen gebruikers niet alleen zien wie
de inhoud van je berichten ‘geliked’ heeft, maar tevens voor welke bedrijven ze
actief zijn en welke rol men bij het bedrijf heeft.
Nieuw (en
ontbrekende) zoekfuncties
LinkedIn verfijnd zijn zoekmogelijkheden zodat gebruikers
alle LinkedIn zoekervaringen op basis van bepaalde trefwoorden kan zoeken. Nu
kunnen gebruikers eenvoudig schakelen tussen de verschillende categorieën
gerelateerd aan zoektermen van de site.
Waar voorheen, LinkedIn gebruikers een secties moesten
kiezen ( “People”, “Jobs”, “Bedrijven”) om zoekopdrachten uit te voeren, nu kunnen
gebruikers zoeken op een overzicht naar alle resultaten waar ze naar op zoek
zijn.
Tevens heeft LinkedIn enkele van de ‘Advanced Search’
filters verwijderd die eerder beschikbaar waren via LinkedIn Premium. Deze zijn
nu alleen beschikbaar voor het duurdere Sales Navigator van LinkedIn Premium.
Deze filters zijn o.a. “jarenlange ervaring”, “functie” en “anciënniteit
niveau.”
Chat-achtige
berichten
Inmiddels heeft LinkedIn een berichtenmodule waarmee gebruikers een InMail kunnen sturen,
zoals een chat in plaats van een e-mail. Gebruikers hoeven niet naar een ander
venster te gaan om een privé bericht te sturen - in plaats daarvan zijn ze in
staat om een directe chat te sturen.
Een andere knipoog naar de Facebook Messenger lay-out is dat
deze verandering gebruikers eenvoudig in staat stelt meer tijd door te brengen op
de site. Plus, gebruikers hebben minder kans op de gevreesde standaard InMail
berichten als ze weten dat het zal direct zal verschijnen als een gesprek in
plaats van een e-mail.
Nieuwe blog interface
LinkedIn biedt nu ook een gelikte nieuwe publiciteit
platform. Voorheen moest men navigeren naar LinkedIn Pulse om een originele
blog post te schrijven. Nu, zijn de gebruikers één klik verwijderd van een
gladde, ‘easy-to-use’ blog platform.
Bloggen op LinkedIn kan meer aandacht krijgen voor jouw
bedrijf als LinkedIn groeit in populariteit. In feite is de inhoud / content op
LinkedIn toegenomen in de afgelopen jaren, dus marketeers zullen LinkedIn
moeten overwegen als een platform voor het reproduceren of het creëren van
originele content.
Geen opmerkingen:
Een reactie posten