Labels

dinsdag 22 mei 2018

Trends Online Marketing


In de afgelopen jaren is het begrip internet marketing of online marketing steeds bekender geworden. Niet verwonderlijk, want het wordt meer en meer ingezet op jou als ‘potentiële’ doelgroep te bereiken.

Voorheen was adverteren in geprinte media een van de weinige kanalen waarmee je nieuwe klanten kon bereiken, maar doordat deze ‘potentiële’ klanten steeds meer online zijn verschuift ook de toepassing van marketing in zijn algemeenheid.
In dit blog gaan we verder in op de toepassing van online marketing anno 2018. Welke media moet je tegenwoordig gebruiken? en waar moet je op letten bij de toepassing ervan?


Online is er ontzettend veel keus in media die je toe kan passen om jouw ‘potentiële’ klanten te bereiken. In eerste instantie is het dus van groot belang om te onderzoeken op welke media de doelgroep zit die jij wilt bereiken. Deze doelgroep zal niet enkel te vinden zijn op een media. Om de doelgroep goed te bereiken is het vaak nodig om kwalitatief in te zetten om enkele media. Denk hierbij bijvoorbeeld aan:
·         Goede responsive, website
·         Vlog berichten op Youtube en website
·         Gebruik van social media kanalen (Pinterest, Twitter, Facebook, Instagram)
·         Blog artikelen schrijven (kwalitatief

Trends voor 2018
Zoals ieder jaar zijn er ook dit jaar weer een aantal trends te herkennen op (online) marketing gebied. De meeste hiervan zijn absoluut niet nieuw maar staan terug meer in de spotlight omdat ze nu, door de klant, belangrijker worden gevonden.
De trends voor dit jaar zijn onder andere:
·         Personalisatie
·         Video (vlog)
·         Locatie gebaseerd
·         Combinatie online- offline marketing
·         Direct klantencontact (chatfunctie, e.d.)
·         Social media marketing



Responsive website
Voorheen werden website gebouwd en vormgegeven om goed weergegeven te worden op een laptop of vaste pc. Tegenwoordig komen de websitebezoekers steeds vaker via een handheld device, als een mobile telefoon of tablet. Dit vraagt natuurlijk wel om aanpassingen!
Een ‘oude’ website wordt slecht weergegeven of delen vallen weg. (potentiële) Klanten zullen sneller geneigd zijn de website te verlaten.
Een responsive website past zich aan gelang de grote van het scherm waarom de website wordt geopend. Alle ‘key’ functies blijven hierbij goed in beeld en de website blijft vriendelijk te bedienen.
Heden ten dagen een must!

Vloggen en bloggen
Natuurlijk wil je zo veel mogelijk exposure en aandacht van je (potentiële) klanten. Maar hoe krijg je nu zo veel mogelijk consumenten op jouw website in plaats van dat ze bij de concurrent terecht komen? Zorg voor content die via zoekmachines bovenaan weergegeven wordt.
Om vaak bovenaan in de zoekmachines naar voren te komen moet je relevante content op je website hebben staan. Blog artikelen en vlogs helpen hier enorm bij.
Goed geschreven blog artikelen bevatten veel relevante content en hebben veel zoekwoorden in zich waar de (potentiële) klant jouw website op kan vinden. Dit is gelijk voor vlogs. Vlogs kunnen daarnaast ook nog eens op Youtube geplaatst worden wat naast extra exposure ook zorgt voor een benadering van je doelgroep via een ander kanaal.

Social Media
We kunnen tegenwoordig niet meer om social media heen. Vele van ons hebben wel een account op een van de social media kanalen. Heb je bedrijfsmatig al een account op een van de volgende kanalen?:
·         Facebook
·         Twitter
·         Instagram
·         Pinterest

En wellicht Snapchat

Nog niet? Begin er vandaag nog mee!
Let hierbij wel op dat je deze kanalen op een juiste manier gebruikt. Hoe ga je om met reacties (positief en negatief) van klanten op een van deze bovengenoemde kanalen? Hoe vaak post je op deze accounts? Elke informatie deel je met de doelgroep die je hier wilt bereiken?



Terugblikkend op dit artikel kunnen we samenvatten dat er veel kansen maar dus ook uitdaging zijn, ook voor dit jaar weer. Centraal hierin staat, ongeacht het type media of kanaal dat je inzet, personalisatie. Pas je  uitingen aan, gericht op de doelgroep die je wilt bereiken. Kwaliteit gaat voor kwantiteit!
Om de concurrentie voor te blijven dien je mee te gaan met de ontwikkelingen. Ze zeggen wel eens dat stilstaan achteruitgang is, zeker in de huidige snelle ontwikkelingen.


Wil je bij het goed inrichten van je (online) media uitingen hulp hebben? Neem dan contact met ons op.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten