Labels

maandag 25 augustus 2014

Tips om je blog te promoten

Je bent net begonnen met bloggen en je hebt een aantal artikelen geschreven, hoe kun je ervoor zorgen dat deze ook worden gelezen. Hier zijn vijf eenvoudige manieren om te beginnen:


1.  Homepage Call to Action


Een 'Call to Action' toevoegen aan je startpagina om je nieuwe blog te promoten. Geef je website bezoekers een reden waarom ze je blog zou moeten lezen. Dat zou je kunnen doen door de titel met een korte omschrijving van je blog te plaatsen in 'nieuws'. Zie het voorbeeld van Media Presentaties

Tevens kun je in de menubalk een 'Blog' kopje maken. Hierdoor kunnen bezoekers met één klik naar je blog surfen. 

Vergeet je blog icoontje overigens niet te vermelden bij je Social Media icoontjes.

2. Plaats je 'Call To Actions'buttons op de meest populaire pagina.


Maak 'Call To Actions' op je meest bezochte webpagina's. Je kunt heel eenvoudig zien in je website analytics welke webpagina's het meeste worden bezocht. De 'Call To Actions' button moet  boven de pagina's worden geplaatst. (Je hoeft dan niet te scrollen om de  'Call To Actions' button te zien).


3. E-mail Marketing 


Stuur een email naar je prospects en klanten om je nieuwe blog aan te kondigen. Leg uit waarom ze moeten inschrijven en welke inhoud zij in de toekomst zullen zien. Dit is een geweldige manier om relaties op te bouwen. Gebruik je blog inhoud in je lead nurturing e-mails om meer volgers te krijgen. Doe dit door een fragment van de inhoud en een link naar de inhoud van je maandelijkse nieuwsbrief te plaatsen.


4. RSS- Feed


Enkele manieren om je blog-inhoud weer te geven zijn: Lijst van artikelen die naar de landing page verwijzen. Daarin is het erg belangrijk dat je de titels van je artikelen communiceert. Toon een RSS-feed van de inhoud van uw blog met een 'Call To Action' om te abonneren op uw blog.


5. Social Media


Voeg de blog URL aan je LinkedIn profiel en e-mail handtekening. Deel inhoud via relevante social media sites. Plaats elke nieuwe blog post op sociale media websites die relevant zijn voor je bedrijf. Zorg ervoor dat bevriende bedrijven of contacten de inhoud op LinkedIn, Facebook en Twitter delen.
Wil je weten wat Media presentaties voor je bedrijf kan betekenen?
 Klik Hier



Geen opmerkingen:

Een reactie posten