Labels

woensdag 20 augustus 2014

Hoe gebruik je Facebook zakelijk

Elk merk of bedrijf is op Facebook voor maar één reden : business ! Het krijgen van meer business via Facebook is voor een ondernemer niet altijd even eenvoudig. Hoe start je waar moet je op letten en wat moet je aan content plaatsen. Dit blog zal in de eerste plaats nuttig zijn voor bedrijven die leads willen genereren of online verkoop willen stimuleren.

Allereerst:

1 Bouw een publiek op
2 Zorg voor verkeer naar uw website
3 Zet dat verkeer om in gekwalificeerde leads
4 Zorg ervoor dat deze leads in klanten worden omgezet.

Hier kun je tips vinden hoe je dat moet aanpakken. Eerst zullen we info geven over hoe je een publiek kunt opbouwen, en dan duiken we in het krijgen van publiek naar je website.

Voordat je klanten kunt krijgen van Facebook, moet je prioriteit zijn: een betrokken volger van je Facebook pagina zien te genereren.

Om uw Facebook-fan te boeien, moet je ervoor zorgen dat je pagina en je berichten vindbaar zijn,online en offline. Niemand kan connecten met je op Facebook als ze niet weten dat je bestaat, dus laten we praten over 5 manieren om op te vallen.



1) Zorg ervoor je pagina correct is ingevuld met de juiste INFORMATIE die tevens makkelijk te spideren is door de zoekmachines.


Nadat je een Facebook-pagina hebt gemaakt, zorg ervoor dat het onderwerp "INFO" van je pagina het volgende bevat :
• Een overzicht van wat je bedrijf te bieden heeft;
• Een link naar je website
• Alle andere informatie die voor je prospects belangrijk zijn om zaken met je te doen.

2) Inviteer je bestaande contacten op je bedrijfs Facebook pagina te 'liken'.


De kans is groot dat je al bestaande klanten, vrienden en familie meer bereid zijn om verbinding te maken met je bedrijf op Facebook als je ze gewoon vraagt. Hetzij in persoon, via e-mail, of via Facebook, probeer Likes (fans) en positieve reviews te krijgen. Binnen de Page Manager van uw pagina onder het kopje " publiek uitbreiden ", heb je de mogelijkheid om je contacten uit te nodigen.



3) Facebook online en offline


Het maken van je Facebook-pagina als 'makkelijk vindbaar' omvat
het bevorderen van uw Facebook-aanwezigheid met behulp van online en offline
marketing kanalen die je al hebt. Het wegnemen van eventuele belemmeringen voor
bestaande contacten om je pagina te willen volgen. Als je in al je communicatie, de Facebook URL plaatst of het Facebook icoontje, ben je pro actief op zoek naar nieuwe volgers. Denk daarbij ook bijvoorbeeld aan stickers, flyers, posters, banners en digitale handtekeningen om zo je Facebook pagina te promoten. Zo ook je website, blog, e-mail nieuwsbrief, sociale plugins. Juist daar plaats je dan de Like-knop die dan direct moet uitkomen op je pagina.


4) Creëer waarde


Het creëren van waarde komt pas echt in het spel indien je de content die je maakt, wilt delen met je fans en hoe je interactie met hen daardoor krijgt. Als je genoeg weet over je fans, heb je ook een goed beeld wat voor content je kunt publiceren die hen aanspreekt. Daardoor wordt de kans veel groter dat je volgers het bericht gaan delen en dat er reacties op komen, de interactie is geboren. Dat is van eminent belang voor het verspreiden van je info. Gebruik uw opmerkingen bij toekomstige berichten om je volgers te informeren.

5) Like, Share en maak kans op


Dit soort acties helpen je bij het snel verrijken van 'fans'. Echter vergis je niet in de kwaliteit van deze nieuwe volgers. Vaak zijn dit mensen die speciaal een account hebben aangemaakt om aan dergelijke acties deel te nemen.. Aan deze volgers heb je dus niet veel. Wel verhoogt het je 'waarde' maar dat is dan ook het enige, verwacht van deze groep fans geen 'handel'.

 Media Presentaties



Nu je hier toch bent klik dan even op de foto om vervolgens onze Facebook pagina te liken :)


 Like Media Presentaties


Geen opmerkingen:

Een reactie posten