Labels

woensdag 4 oktober 2017

3 SEO mythes die je kunt vergeten !



Om te zeggen SEO heeft "veel veranderd" zou het understatement van het decennium zijn. We zien vaak meerdere updates per jaar van Google - inclusief dit jaar. Een stijging van de geselecteerde fragmenten op zoekmachines resultatenpagina's (SERP's), Google's versnelde mobiele pagina's (AMP), het verwijderen van AdWords aan de rechterkant voor desktop zoeken, en de opname van maximaal vier advertenties boven de organische zoekresultaten.

Benchmarkers en SEO specialisten wereldwijd zijn met hun obsessie voor linkbuilding gestopt en ‘keywords’ een beetje opnieuw geprioriteerd. Nu hebben , succesvolle marketeers, ze de aandacht gevestigd op een lang achterstallige focus op hoge kwaliteit van content.
Maar betekent dat,  dat een baan van een SEO specialist gewoon pompen van hoge kwaliteit content is? Verre van, in feite is SEO zo veel veranderd de afgelopen jaren, dat veel marketeers niet zeker zijn wat er verouderd is en wat niet. Belangrijk is de juiste content te plaatsen, en wat is gewoon verspilde inspanning. Dit blog wijst op een aantal voorkomende mythes, aannames en hoe SEO werkt, zodat je geen enkele tijd verspilt, laten we beginnen.


Mythe  # 1: Ik moet mijn website toevoegen aan Google.

Wanneer je een Google-zoekopdracht doet,  zoek je eigenlijk niet op het web. Je zoekt in Google's index van het web. Dat doen ze met softwareprogramma's genaamd spiders.
Spiders beginnen met het ophalen van een paar webpagina's, dan volgen ze de links op deze pagina’s en geven de pagina's weer die ze vinden. Tevens volgen ze alle links van die pagina's en laten de pagina's waarnaar zij verwijzen zien.
Dat gaat door tot ze een vrij groot geïndexeerd stukje vinden op het web; door vele miljarden van de  duizenden opgeslagen pagina's van machines. " Daarom is anno 2017 relevante content belangrijk.
Het idee dat je jouw website bij Google moet indienen, om in de zoekresultaten te kunnen verschijnen (of ranking) is nonsens. Terwijl een gloednieuwe site haar URL direct naar Google kan sturen. Een zoekmachine zoals Google kan dan jouw site nog steeds vinden zonder dat je het moet aanmelden bij Google.

Mythe # 2: "Meer links zijn beter dan meer inhoud."

In het verleden bouwde je zo veel mogelijk links op zonder te analyseren of de domein van die links SEO proof waren. Door dit te doen, kwam jouw website zeker hoger in de Google ranking. Linkbuilding is nog steeds een zeer belangrijk onderdeel van ranking factoren.  Maar linkbuilding moet nu op een heel andere manier gebeuren dan vroeger.


                                                            Image source: Searchmetrics

Tegenwoordig is het belangrijk om te concentreren op de kwaliteit van de links die je krijgt, in plaats van het aantal links. Wanneer je in content investeert, kan die content worden gebruikt voor jouw webpagina's, blogsposts, leadgeneratie en aanbiedingen. Dat brengt uiteindelijk meer links met zich mee in de loop van de tijd.

Mythe # 3: "Een beveiligde (HTTPS versleutelde) site is niet belangrijk voor SEO. "

SSL is de standaard beveiligingstechnologie voor het opzetten van een gecodeerde link tussen een webserver en een browser. Met SSL wordt je vertrouwelijke informatie versleuteld verzonden, zodat je gegevens niet onderschept kunnen worden.
Heb je ooit gemerkt dat er nog veel URL's beginnen met "http: //" terwijl anderen starten met "https: //"?  Misschien zag je een aanduiding linksboven met “ Info of Niet veilig” toen je surfte naar verschillende websites. Die sites zijn zeer gevoelig om gehackt te worden.


                                Een https website wordt boven in de balk als veilig weergegeven

Alle informatie die je op zo’n website achterlaat zijn dus min of meer openbaar.  Om het eenvoudig te zeggen, betekent de extra 's' dat je verbinding met die website is gecodeerde, zodat hackers geen van jouw gegevens kunnen onderscheppen. De technologie achter die kleine "s" heet SSL, die staat voor Secure Sockets Layer. En dus zeer belangrijk voor je SEO omdat de sites zonder ‘s’ in de toekomst niet meer zichtbaar worden in Google zoekresultaten.

Heb je hulp nodig met goede SEO content voor jouw website of wil je een goede en veilige website?



Geen opmerkingen:

Een reactie posten