Als je een bedrijf hebt, heb je jouw bedrijf of product online
al wel eens opgezocht? Als dat zo is, en je denkt: "Waarom is mijn website
niet te zien in Google?” heb je wellicht iets aan ons blog.
Waarschijnlijk
vraag je jezelf af : 'Hoe kan ik mijn Google-ranking verbeteren?'
Er spelen meerdere factoren een rol, waarom een bepaalde
site of pagina niet verschijnt in de topposities op de Google, (of een andere
zoekmachine) zoekmachine resultaten pagina (SERP). Backlinko meldt dat enkele
van de beste elementen van Google, waaronder het hebben van relevante zoekwoorden
(en hun plaatsing op je site), de lengte van de inhoud en van de hoge
kwaliteit, hoe snel je pagina wordt geladen, hoe vaak je inhoud post, en nog
veel meer.
Het komt allemaal neer op: Google probeert in essentie het
beste deel van de inhoud naar de persoon of bedrijf te vinden. Bijvoorbeeld,
als ik op zoek ben naar het beste online
marketingbureau in Noord-Brabant, zou het niet nuttig zijn om, een webpagina
van een bureau te zien die niet gevestigd is in Noord Brabant. Het zou echter
nuttig zijn voor mij, om een online marketingbureau in mijn omgeving vinden waarbij
het eenvoudig te navigeren is naar de website en het contactformulier.
Google
wil altijd de meest relevante en hoogste kwaliteit inhoud in de resultaten
tonen.
Om hoger op Google ranglijst te komen, is het van belang je
SEO, oftewel zoekmachine optimalisatie, optimaal te benutten.
Wat is SEO? Nou, ten eerste het is eenvoudiger dan je zou denken.
Het beter zichtbaar maken van je website voor mensen die op zoek zijn naar jouw
merk, product of dienst via zoekmachines. Met andere woorden, het basisconcept
van het structureren van je website en blog posts zijn cruciaal voor het
verschijnen in de zoekmachines.
SEO-strategie bestaat meestal uit een paar dingen. Deze
omvatten ‘buyer- persona’ onderzoek, keyword research en on-page SEO onderzoek.
Deze drie gebieden kunnen je helpen te leren, hoe jouw doelgroep online zoekt, en
hoe je bedrijf gevonden wordt door de juiste mensen.
Door meer te leren over je doelgroep door middel van ‘buyer-
persona’, kun je beter uitzoeken welke aspecten belangrijk zijn waar jouw
doelgroep op zoekt, zodat je deze termen kunt gebruiken op je website.
Tot slot kun je een aantal on-page SEO onderzoek en
optimalisatie te doen. Dit is waar je deze zoekwoorden op de juiste manier kunt
plaatsen op je website CMS - net als in de meta-description, pagina titels en
H1-tags.
Je zult zien dat als die dit op de juiste wijze toepast,
jouw site eerder te vinden is in de zoekmachines.
Geen opmerkingen:
Een reactie posten