Het monitoren van uw sociale media accounts is ongelooflijk
belangrijk .
Het reageren van mensen die praten over uw merk of bedrijf,
positief of negatief neemt alleen maar toe. Als je hier niet of te laat op
reageert, geef je feitelijk een verkeerd signaal af. Los even van het feit dat
leads via social media gezien mag worden als ‘warme leads’. Het
verwachtingspatroon van mensen die online vragen of reacties plaatsen, is dat
men eigenlijk binnen twee uur een antwoord wil hebben. Op Twitter ligt dat nog
anders, 72 % van de mensen die klagen of vragen op Twitter verwacht binnen een
uur een reactie.
Soms vergeten we dat al die profiel avatars via onze sociale media news feeds afkomstig
zijn van echte mensen. We vergeten dat
sociale media is bedoeld om gewoon een social platform te zijn. De reden waarom
de controle zo belangrijk is omdat je de mensen serieus neemt in de sociale
media. Zo is gebleken dat producten of diensten worden aangeschaft bij
bedrijven die binnen een uur reageren. Omdat opvolging van leads nog lang niet
altijd consequent gebeurt ligt het percentage zelfs op 63%.
Merken en individuen die publiceren zonder te luisteren maar
gewoon wat schreeuwen door een megafoon zullen nooit interactie krijgen. Juist nu
in deze tijd is die interactie van levensbelang. Wie zijn je klanten en wat
willen ze. Zorg dat je weet wat voor content je klanten en prospects willen
lezen of zien.
Sociale media kan niet worden genegeerd . Mensen praten over
je merk , je producten of diensten , je concurrenten , je branche en je
medewerkers - of je het leuk vindt of niet. Deze gesprekken gebeuren openhartig
in het echte leven. Als iemand klaagt over je merk , zou je dan niet willen
weten waarom zodat je het kunt verbeteren in de toekomst? Er zijn voldoende online
programma’s die je kunnen helpen met het monitoren van je social media
accounts. Tweetdeck is zo’n programma waarbij je bijvoorbeeld heel eenvoudig een
overzicht krijgt van je Twitter accounts. Hier kun je precies realtime wat
iemand roept of post over je merk of bedrijf.
Geen opmerkingen:
Een reactie posten