Sorry, wat?
We weten best dat niet iedereen de ambitie heeft om als bedrijf voorop te lopen in online marketing, laat staan dat iedereen exact weet waarover we het hebben.
We weten best dat niet iedereen de ambitie heeft om als bedrijf voorop te lopen in online marketing, laat staan dat iedereen exact weet waarover we het hebben.
Toch is ‘vloggen’ té belangrijk om als bedrijf over het hoofd
te zien of af te doen als ‘weer iets nieuws’. Reden genoeg om er vandaag een
blogartikel (dus nee, geen vlog dit keer) aan te wijden.
Uhm.. vloggen?
Wanneer de term je nog niet zoveel zegt; geen zorgen, we lichten
het graag toe.
Vloggen kun je zien als de visuele, videografische vorm van bloggen. Je hebt iets te melden dat je wilt delen met je (een) doelgroep. In plaats van een geschreven tekst online, op een blog of website, maak je je content als video en plaats en deel je deze online.
Vloggen kun je zien als de visuele, videografische vorm van bloggen. Je hebt iets te melden dat je wilt delen met je (een) doelgroep. In plaats van een geschreven tekst online, op een blog of website, maak je je content als video en plaats en deel je deze online.
Vloggen is hot en daarom geven we je vandaag 4 redenen
waarom ook jouw bedrijf in 2016 aan het vloggen moet.
1.
Content, content en content
De ‘content is king’
speech hebben veel bedrijven die waarde hechten aan online marketing inmiddels
wel redelijk ter harte genomen. Content is er echter in allerlei soorten en
maten en in toenemende mate is visuele
content de absolute winnaar.
Niet alleen past deze content meer bij de snelheid van
informatie opnemen en verstrekken die we nu in de wereld zien, het is ook
content die opmerkelijk veel meer aandacht en attentiewaarde heeft.
2.
Laat je zien
Het grote voordeel van visuele content is dat het een
fantastische (extra) manier is om je bedrijf een gezicht te geven, letterlijk.
Maak je bedrijf menselijk, toegankelijk en herkenbaar doordat je rechtstreeks
in contact komt met je doelgroep.
Daarbij kun je door het type content behoorlijk veel vertellen en laten zien in een korte tijd. Wanneer je vlog deugt, kun je zo meer effect bereiken dan wanneer je alle content geschreven moet aanbieden.
Daarbij kun je door het type content behoorlijk veel vertellen en laten zien in een korte tijd. Wanneer je vlog deugt, kun je zo meer effect bereiken dan wanneer je alle content geschreven moet aanbieden.
3.
Vindbaarheid
Online gevonden worden is al jaren één van de belangrijkste
(misschien wel DE belangrijkste) doelstelling in menig online marketingplan.
Met de ontwikkelingen van Google en de groei in (sociale) online kanalen is de
content die je in de strijd gebruikt voor die vindbaarheid, niet langer alleen
je website pagina.
Ook goed om te weten: YouTube is op dit moment wereldwijd de
#2 zoekmachine; een wereld vol video content.
Meer kanalen, meer content, meer kans.
4.
Likeability & Shareability
Er zijn talloze onderzoeken naar WAT nou het beste (zakelijk)
werkt om aandacht te krijgen via sociale kanalen. Video en foto gebruiken maken
de kans op likes & shares op Facebook vele malen groter en daarbij werkt
humor en emotie veruit het beste.
Een goede video die persoonlijkheid toont en de juiste snaar
raakt, kan zo een enorm bereik creëren via sociale media.
Let’s go
Het is vast geen verrassing, maar wij worden heel enthousiast
van vloggen. Omdat we weten dat een vlog écht goed moet zijn om effect te
hebben en het passende plaatje van je bedrijf te zijn, helpen we je daar graag
bij.
Neem eens contact op voor gratis informatie en
voorbeelden van vlogs die wij realiseren voor onze klanten.
Geen opmerkingen:
Een reactie posten